Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Opdracht
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel een tweetal locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden er nog diverse vluchtelingen thuis opgevangen.
In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet gecoördineerd door het COA. Dit zorgt er voor dat we alle werkzaamheden die deze opvang met zich meebrengt zelf moeten organiseren. Voor diverse taken zoals coördinatie vrijwilligerswerk, aanspreekpunt voor inwoners, aanspreekpunt voor thuisopvang, coördinatie zakgeld, interne afstemming, toeleiding naar onderwijs etc moeten worden opgepakt.
Naast de opvang voor vluchtelingen uit Oekraïne, ligt er een asielschip in Krimpen aan den IJssel met 150 reguliere vluchtelingen aan boord. Voor deze locatie ben je vanuit de gemeente ook aanspreekpunt. Voor externe partijen, vrijwilligers en locatiemanagers en woonbegeleiders op het schip zelf.
Kerntaken- en verantwoordelijkheden:
- Coördinatie van de opvang: Beheren en coördineren van alle activiteiten gerelateerd aan de opvang van Oekraïense vluchtelingen (plannen, implementeren, monitoren en rapporteren projectactiviteiten).
- Teammanagement: Opzetten, leidinggeven aan- en ondersteunen van een multidisciplinair team, waaronder locatiemanager, sociotherapeut(en) en woonbegeleider(s). Zorgdragen voor de juiste training en ontwikkeling van het team.
- Stakeholdermanagement: Samenwerken met verschillende stakeholders, waaronder overheidsinstanties, lokale gemeenten, hulporganisaties en andere relevante partijen. Het opbouwen en onderhouden van effectieve relaties is essentieel.
- Budgetbeheer: Verantwoordelijk voor het budgetbeheer, inclusief het opstellen, beheren en bewaken van uitgaven.
- Kwaliteitscontrole: Toezicht houden op de kwaliteit van de geboden diensten en faciliteiten en ervoor zorgen dat deze voldoen aan de geldende normen en regelgeving.
- Risicobeheer: Identificeren en beheren van potentiële risico's binnen het project. Zorgdragen voor crisismanagement en noodplanning in afstemming met crisis coördinatoren.
- Rapportage en Evaluatie: Regelmatig rapporteren/overleg over de voortgang van het project aan relevante partijen en evaluatie van projectresultaten om verbeterpunten te identificeren.
- Ondersteuning van vluchtelingen: Zorgdragen voor de benodigde ondersteuning op het gebied van gezondheidszorg, psychosociale hulp, juridische bijstand en integratieactiviteiten.
Wie ben je?
Je bent maatschappelijk betrokken en snapt dat je werkt voor de (tijdelijke) inwoners van Krimpen aan den IJssel. Je voelt je verantwoordelijk om samen met je collega’s te zorgen dat deze opvang goed verloopt.Je bent ervaren met het werken met vluchtelingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting SJD, MWD of Pedagogiek;
2. Een maximaal uurtarief van € 87,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
3. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (kandidaat dient nummer en datum in het cv aantoonbaar te maken).
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring bij gemeenten (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de doelgroep Oekraïense vluchtelingen (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met hulpverlening aan jongeren (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Krimpen aan den IJssel (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van een team binnen een gemeente (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je kunt goed luisteren;
- Je kunt goed samenwerken;
- Je hebt een proactieve instelling, resultaatgericht en een teamspeler;
- Je bent een ‘doener’ en zorgt dat zaken worden afgerond;
- Je snapt wat het betekent om te werken binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 1 februari 2024 tussen 10.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 31 januari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
- Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 25 januari 2024 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 26 januari 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 januari 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.