Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. Onder het team Participatie valt het Jongerenteam Opleiding en Werk, en het team Werk & Inkomen waar jij als klantmanager deel van uitmaakt.
Opdracht
Als consulent Oekraïne voer je regie op de uitvoering van de opvang van vluchtelingen/Oekrainers. Heb je kennis van wet en regelgeving op het gebied van werk en inkomen en voer je dat ook uit. Daarnaast voer je intake gesprekken met de vluchtelingen in samenwerking met maatschappelijke organisatie en ben je op het bied van werk en inkomen de eerste contactpersoon van de vluchtelingen. Je hebt contact met de collega's van de BRP (basisregistratie persoonsgegevens) over BSN, vestigingen en verhuizingen.
Dit houdt concreet het volgende in:
- Je voert een 1e gesprek met vluchtelingen en helpt ze met het invullen van het inlichtingenformulier BSN en het aanvragen bankrekening;
- Je beoordeelt aanvragen leefgeldregelingen en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt en probeert deze conform de regelgeving zo goed mogelijk te adviseren;
- Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken;
- Verwerken en registreren van mutaties middels een werkproces, zoals verhuizingen, beëindigingen en terugvorderingen;
- Maandelijks beoordelen van de rechtmatige verstrekking van de leefgeldregeling door het afmelden van rechtmatigheidsformulier en pauzeren van het leefgeld bij geen respons;
- Je informeert de vluchtelingen over allerlei voorzieningen die zijn opengesteld voor vluchtelingen zoals de Rotterdampas, sport- en cultuurfonds, kinderbijslag, kindgebondenbudget en kinderopvangtoeslag;
- Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere (hulpverlenende) instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven;
- Je hebt intensief contact met je klanten te onderhouden om hen te ondersteunen bij hun zelfredzaamheid;
- Je adviseert over arbeidscontracten en neemt waar nodig contact op met de werkgever;
- Je adviseert vluchtelingen bij einde arbeid over voorliggende voorzieningen zoals een WW uitkering en ziektewet;
- Je informeert de vluchtelingen over hun verblijfsstatus en de beperkingen rondom medische zorg;
- Je organiseert en presenteert voorlichtingsavonden voor werkgevers, vrijwilligers, vluchtelingen en andere betrokkenen;
- Neemt deel aan regionaal overleg over de leefgeldregeling en andere zaken rondom Oekraine;
- Levert input voor het tweewekelijkse casusoverleg Oekraine;
- Levert input voor het wekelijks overleg vrijwilligers en medewerkers opvanglocatie;
- Coordineert de taakverdeling in de uitvoering voor wat betreft de gemeente, de vrijwilligers en de medewerkers opvanglocatie;
- Maakt verbetervoorstellen voor de nieuwe leefgeldregeling 1-1-2023 zoals aanpassingen in het uitkeringssysteem en vervaardigt documenten ten behoeve van een nieuw werkproces
- Maakt de eerste aanzet voor de beleidsregels Oekraine;
Vereisten / knock-outcriteria
1. 36 uur per week beschikbaar voor minimaal 6 maanden;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar bij een gemeente binnen het Sociaal Domein;
Gunningscriteria (weging)
5. Aantoonbare werkervaring als klantmanager/consulent Oekraïne (35 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround consulent Werk & Inkomen binnen een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Civision (25 punten);
8. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende zes kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
- Plannen en Organiseren
- Klantgericht
- Resultaatgericht
- Flexibiliteit
- Goede aansluiting cultuur gemeente Pijnacker Nootdorp
- Goed kunnen samenwerken
- Schriftelijke vaardigheid
- Vakgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zullen worden gepland in de week van 26 december 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover zsm bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).'
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden t/m 21 december 2023. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op uiterlijk 22 december 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 23 december; 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.