Teammanager Beleid en Ontwikkeling
Wijdemeren
 
Aanvraagnummer
10440
Duur
6
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
32 - 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
09 December 2022
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Aan de rand van het Gooi, tussen Amsterdam en Utrecht, ligt de gemeente Wijdemeren. Een gemeente met een professionele organisatie waar circa 200 mensen werken voor ruim 25.000. inwoners. Kenmerkend voor de gemeente is de ruimte, natuur, water en cultuur.

De directie houdt zijn focus op strategische projecten en zorgt voor de nodige verbinding tussen de teams. We staan aan het begin van de inbedding van onze nieuwe organisatiestructuur wat gevolgd wordt door een organisatieontwikkelingstraject. De organisatie is voorlopig ingedeeld in drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. In de afdeling Omgeving zijn diverse teams gepositioneerd, waaronder het team Beleid en Ontwikkeling.

Binnen de gemeente Wijdemeren is het team Beleid en Organisatie  verantwoordelijk voor het ruimtelijk-, economisch - en mobiliteitsbeleid, de gebiedsontwikkeling en sturing van de belangrijkste gebiedsprojecten. Er wordt telkens een evenwichtige balans nagestreefd in ontwikkelingen m.b.t. wonen, werken, recreëren, natuur en milieu. Het team werkt daarbij samen met o.a. de regio Gooi- en Vechtstreek, de provincie Noord-Holland, het Plassenschap èn met inwoners en bedrijven. Ook is het team verantwoordelijk voor de invoering van de Omgevingswet.

Opdracht
Binnen jouw team werk je samen met ca 25 medewerkers die je rechtstreeks aanstuurt. Het team bestaat uit uitvoerende medewerkers en (senior) adviseurs op uiteenlopende niveaus en houdt zich bezig met verschillende disciplines binnen het ruimtelijk domein. Denk daarbij aan Ruimtelijke Ontwikkeling (Omgevingswet), Verkeersbeleid, Natuur en Milieu (Stikstofproblematiek), Duurzaamheid, Recreatie en Toerisme, Economische Zaken, Water (de verschillende plassen in de gemeente) en Gebiedsontwikkeling.

De organisatie is momenteel in beweging en de werkdrukbeleving is hoog. We zoeken een ervaren en stevige interim-manager vanwege het ontstaan van een vacature in afwachting van de invulling van de nieuwe organisatie.

  • Je zorgt dat de (project)doelstellingen van het team worden gerealiseerd en afspraken worden nagekomen;
  • Je neemt het team mee in de veranderingen binnen het team zelf en de organisatie als geheel;
  • Je zorgt ervoor dat je medewerkers taakverantwoordelijk en in ontwikkeling zijn. Daarbij zorg je voor de juiste randvoorwaarden en faciliteer en stimuleer je jouw medewerkers;
  • Je bent als integraal manager verantwoordelijk voor de P-taken, de P&C-cyclus van het team en je houdt overzicht over de budgetten en de processen;
  • Je zoekt continue naar mogelijkheden om kwaliteit, doelmatigheid en samenwerking te verbeteren;
  • Je zorgt dat het team in verbinding is met de omgeving: de klant, het bestuur, collega’s (intern en in de regio Gooi en Vechtstreek);
  • Je hebt zicht op wat er moet gebeuren op team- en individueel niveau, je brengt scherpte als het gaat om leveren van resultaten en helpt bij het bieden van kracht en tegenkracht op de momenten dat het spannend wordt;
  • Je staat en gaat voor ambitieuze teamdoelstellingen en zorgt voor optimale samenwerking binnen en buiten de teams door te verbinden.

Doel is het verder ontwikkelen van het team en dit te doen vanuit structuur, taken en verantwoordelijkheden. Onder structuur valt vooral: rust brengen in de hectische periode waarin de gemeente zich bevindt.  Er moet ruimte gecreëerd worden voor het afronden van het op orde brengen van de basis van de werkzaamheden en het vernieuwen van de beleidskaders. Essentieel is  persoonlijke aandacht voor de medewerkers in het team, zorgen voor balans en goede werkomgeving waarbij geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van taakverantwoordelijkheid van de medewerkers.

Wie ben jij?
Voor de medewerkers ben je een coach, die inspireert vanuit een aansprekende teamvisie en deze vertaalt in concrete en heldere stappen. De medewerkers ondersteun je door focus aan te brengen, een spiegel voor te houden als dat nodig is en vertrouwen te geven. De positieve, energieke vibe die om jou heen hangt stimuleert de benodigde professionele en persoonlijke ontwikkeling van je mensen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week per (uiterlijk) 1 januari 2023;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Teammanager binnen het werkveld bij een overheidsinstelling.

Gunningscriteria (weging)
4. Een maximum uurtarief van €110,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten);
6. Aantoonbare kennis van én werkervaring met het door ontwikkelen van een organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij het coachen en begeleiden van medewerkers (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de optimalisatie van werkprocessen binnen een team  (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Ervaren;
  • Analytisch;
  • Creatief;
  • Proactief;
  • Communicatief vaardig;
  • Flexibel;
  • Oplossingsgericht;
  • Samenwerken;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;

Je past daarnaast onze kernwaarden zelf toe en je bent in woord en gebaar in staat om anderen hierop aan te spreken:

  1. Je toont eigenaarschap:
  • Geeft en neemt verantwoordelijkheid;
  • Komt afspraken na.
  1. Je bent eigentijds en vernieuwend:
  • Is lerend, omarmt veranderingen en gaat vooruit;
  • Denkt in mogelijkheden.
  1. Je werkt inclusief:
  • Werkt samen;
  • Praat met en niet over medewerkers.
  1. Je bent professioneel:
  • Voorbereiding is 90% van het succes;
  • Rondt af wat is begonnen.
  1. Je bent benaderbaar:
  • Waardeert en spreekt aan;
  • Luistert en verwelkomt meningen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 15 december 2022 en/of vrijdag 16 december 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 december 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 6 december 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 7 december 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 07-12: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 december 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.