Teammanager Vastgoed en Facilitair
Gemeente Wijdemeren
 
Aanvraagnummer
10418
Duur
6
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
09 December 2022
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Aan de rand van het Gooi, tussen Amsterdam en Utrecht, ligt de gemeente Wijdemeren. Een gemeente met een professionele organisatie waar circa 200 mensen werken voor ruim 25.000. inwoners. Kenmerkend voor de gemeente is de ruimte, natuur, water en cultuur.

De directie houdt zijn focus op strategische projecten en zorgt voor de nodige verbinding tussen de teams. We staan aan het begin van de inbedding van onze nieuwe organisatiestructuur wat gevolgd wordt door een organisatieontwikkelingstraject. De organisatie is voorlopig ingedeeld in drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. In de afdeling Omgeving zijn diverse teams gepositioneerd, waaronder het team Vastgoed en Facilitair.

Binnen de gemeente Wijdemeren is het team vastgoed en facilitair verantwoordelijk voor alle maatschappelijke gebouwen en alle gronden, het gemeentehuis en de gemeentewerf. Voor zowel de harde als de zachte kant.

Opdracht
In 2018 zijn er nieuwe teams ontstaan binnen de organisatie waaronder het team vastgoed & facilitair. Inmiddels zijn de nodige stappen gezet en zal 2023 in het teken staan van de basis op orde krijgen. Door interne veranderingen in de organisatiestructuur zijn wij voor een half jaar op zoek naar iemand die als teammanager deze overgangsperiode kan borgen. De opdracht zal in het teken staan van de aandacht voor de individuele medewerker en het verder invullen van de professionalisering van team vastgoed & facilitair. Daaronder valt ook advisering aan het Managementteam over het plaatsen op de juiste de plek van enkele taakonderdelen van dit team in de organisatie, zoals bijvoorbeeld het sporthalbeheer. Daarnaast dient er uitvoering gegeven te worden aan de gewenste harmonisering van de contracten en de efficiencyslag van het verder inrichten van het nieuwe vastgoedbeheersysteem. Maar ook het verzakelijken van het beheer van het maatschappelijk vastgoed en modern facilitymanagement vragen aandacht.

Binnen de opdracht valt de dagelijkse aansturing van de medewerkers van team vastgoed & facilitair. Binnen dit team zijn, onderverdeeld in gebouwenbeheer, grondzaken, juridisch medewerkers, facilitaire dienstverlening en sporthal beheer, +/- 10fte werkzaam.

Doel is het verder door ontwikkelen van het team en dit te doen vanuit structuur, taken en verantwoordelijkheden. Onder structuur valt vooral: rust brengen in de hectische periode waarin de gemeente zich bevindt.  Er moet ruimte gecreëerd worden voor het afronden van het op orde brengen van de basis van de werkzaamheden en het vernieuwen van de beleidskaders. Essentieel is  persoonlijke aandacht voor de medewerkers in het team, zorgen voor balans en goede werkomgeving waarbij geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van taakverantwoordelijkheid van de medewerkers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week vanaf uiterlijk 1 januari 2023;
3. Een maximaal uurtarief van €105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
4. Aantoonbare werkervaring als Manager in een publieke organisatie.

Gunningscriteria (weging)
5. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende bij organisatieveranderingen (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij het coachen én begeleiden van medewerkers (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met beleid op het gebied van Publiek Vastgoed (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de optimalisatie van werkprocessen binnen een team (20 punten).

Bij gelijke scoring krijgt de kandidaat met het laagste uurtarief een hogere ranking.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Samenwerken;
  • Regie voeren;
  • Verbinder/coach;
  • Analytisch vermogen;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Financieel inzicht.

Je past daarnaast onze kernwaarden zelf toe en je bent in woord en gebaar in staat om anderen hierop aan te spreken:

  1. Je toont eigenaarschap:
  • Geeft en neemt verantwoordelijkheid;
  • Komt afspraken na.
  1. Je bent eigentijds en vernieuwend:
  • Is lerend, omarmt veranderingen en gaat vooruit;
  • Denkt in mogelijkheden.
  1. Je werkt inclusief:
  • Werkt samen;
  • Praat met en niet over medewerkers.
  1. Je bent professioneel:
  • Voorbereiding is 90% van het succes;
  • Rondt af wat is begonnen.
  1. Je bent benaderbaar:
  • Waardeert en spreekt aan;
  • Luistert en verwelkomt meningen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 15 december 2022 en vrijdag 16 december 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 december 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 5 december 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 6 december 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

V: Er wordt gevraagd: Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week vanaf uiterlijk 1 januari 2023; Als een kandidaat zeer goed aansluit, zou 24 uur per week dan bespreekbaar zijn? Verneem het graag.
A: 24 uur is bespreekbaar, maar hangt af van de capaciteiten van de kandidaat en de dagen waarop deze dan beschikbaar is. Dat moet dan dus onderdeel zijn van het kennismakingsgesprek

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 december 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.