Inkoopadviseur
Provincie Groningen
 
Aanvraagnummer
10298
Duur
9 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Nee
Start
1 januari 2023
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Groningen
Einde inschrijfdatum
24 November 2022
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
De provincie Groningen heeft hoge ambities. Per jaar kopen we voor ca. € 100.000.000,- in. Een groot deel hiervan besteden we aan de aanleg en het onderhoud van wegen, kanalen en kunstwerken, maar we kopen bijvoorbeeld ook facilitaire producten en ICT-middelen in. Hiermee kunnen we een grote bijdrage leveren aan een meer duurzame wereld. De komende jaren zullen dan ook in het teken staan van Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeverschap en Inkopen.

Wat vragen wij?
Als senior inkoopadviseur bij het team Subsidies & Inkoop van de provincie Groningen ben jij dé adviseur en spin in het web voor aanbestedingen tussen de aan jou toegewezen teams en de leveranciersmarkt.

Op basis van analyses, kennis van de processen bij onze interne klanten en het beoogde doel van de aanbesteding geef je advies op maat met betrekking tot marktoriëntaties, aanbestedingen en contractmanagement. Ook begeleid je deze aanbestedingen en ben je (mede) verantwoordelijk voor de keuze van de te hanteren procedure, de planning en de registratie van het contract in het contractbeheersysteem. Daarnaast ondersteun je de contractmanagers met het inrichten van het contractmanagement. Zowel voor de aanbestedingen als het contractbeheer, contractmanagement en de groslijstensystematiek gebruikt de provincie de software van Negometrix.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau aangevuld met tenminste Nevi 1 of een andere inkoopstudie/verdieping;
2. Aantoonbare werkervaring met digitale aanbestedings-, contractbeheer- en contractmanagementtools;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met het aanbestedingsrecht (Aanbestedingswet 2012) en de Gids Proportionaliteit (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met publieke inkoop en Europese aanbestedingen op het gebied van ICT in een overheidsorganisatie (25  punten);
6. Een afgeronde Nevi 2 opleiding (20 punten).

Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Analytisch;
  • Pragmatisch;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit;
  • Integer;
  • Klantgericht;
  • Doelgericht;
  • Oplossingsgericht;
  • Omgevingssensitief;
  • Flexibel.

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10/11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 29 november 2022 of woensdag 30 november 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 november 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 november 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.