Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Je gaat de online marketing van Goedopweg op je nemen. Je vertaalt de algemene communicatiestrategie, de online strategie en de individuele projectdoelen naar concrete online plannen, funnels en campagnes die raak schieten. Je beheert onze socialmediakanalen (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat en YouTube) en overige online communicatie. Je monitort wat er gebeurt, rapporteert de resultaten, signaleert de verbeterpunten en zet deze in gang. Jij zit aan de knoppen, maar kunt ook heel goed samenwerken met je collega’s (waaronder een online strateeg en meerdere communicatieadviseurs) en met bureaus. Je kunt delegeren, externe partijen aansturen, briefen en concepten beoordelen.
Verder houd je je bezig met het doorontwikkelen van de brand manual van Goedopweg en het ontwikkelen en uitvoeren van online (corporate) campagnes. Met de online strateeg werk je nauw samen tijdens de ontwikkeling van de nieuwe corporate website. Vanuit jouw rol wordt verwacht dat je proactief meedenkt en adviseert over de inzet van online middelen.
Wij zijn op zoek naar iemand die de resultaten op korte en lange termijn monitort, hierover rapporteert en snel bijstuurt. Daarnaast kun je ook zelf content produceren (tekst en design), systemen beheren (Spotler, online surveys, CMS, etc.) en campagnes inrichten.
Wat verwachten wij?
Je hebt stevige ervaring met online marketing. Je stuurt op cijfers, interactie en engagement. Ook weet je onze inhoudelijke thema’s succesvol te (laten) vertalen naar content die onze doelgroepen in beweging zet. Je bent gewend vanuit persona's en customer journey’s te denken en je weet je bij contentcreatie goed in te leven in de verschillende doelgroepen van Goedopweg. Een groot deel van het werk van Goedopweg gaat over duurzame gedragsverandering. Jij hebt ervaring met de inzet van online daarbij. Je hebt kennis van SEO en weet dit slim in te zetten voor een hoger organisch bereik. Je kent je weg in de verschillende CMS-systemen, e-mailmarketingsystemen, social media en Google Analytics.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van marketing en communicatie;
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met marketing campagnes:
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het op zetten en uitvoeren van een online marketing campagnes;
4. Aantoonbare werkervaring met online gedragsbeïnvloeding campagnes;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opzetten van online gedragsverandering campagnes (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Photoshop, illustrator en indesign (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met cms-systemen en e-mailmarketing systemen spotler en Prepr (15 punten);
9. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het uitvoeren en opzetten van online marketing campagnes (30 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met grafisch ontwerpen (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je neemt snel en goed verantwoordelijkheid voor jouw rol;
- Je bent flexibel in je aanpak en in je tijdsinvestering (drie vaste dagen werkt voor ons niet);
- Je denkt vanuit marketing en conversie in je aanpak;
- Je kunt snel situaties analyseren en bent oplossingsgericht’;
- Je kunt ons helder uitleggen hoe jouw opleiding en ervaring Goedopweg verder gaan helpen;
- Je hebt ideeën over de inzet van online voor een maatschappelijk thema;
- Je spot kansen en vertaalt deze naar concrete acties;
- Je kunt de merkbeleving van Goedopweg bewaken in de online kanalen;
- Je hebt een neus voor goede content en kunt voorstellen van derden hiervoor goed beoordelen op hun mogelijke impact;
- Je beheersing van het Nederlands is uitstekend;
- Het lukt je om ons in een gesprek van al deze kwaliteiten te overtuigen;
- Data vertalen naar marketingactiviteiten;
- Email marketing automation (Spotler);
- CMS-systemen en Google Analytics;
- Online marketing;
- SEO/SEA;
- Groei bezoekers en engagement;
- Adobe Creative Suite ontwerpprogramma’s;
- Online vragenlijsten;
- Webinarplatforms;
- AVG;
- WCAG richtlijnen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 30 november 2022 van 11.00 uur tot 15:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 november 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 november 2022, 09.00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 17 november 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag 1: Is vervulling door een duo mogelijk? Gezien de taken op medior en senior niveau.
Antwoord 1: Een duo-aanbieding heeft niet de voorkeur, maar wel het aanbieden van 1 kandidaat die de opdracht gaat uitvoeren.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 november 2022, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Betreffende termijnbepaling uitzetten opdracht/Doorlooptijd opdracht
Uitvragen worden in principe met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet. Bij specialistische functies, oftewel non-generieke functies, die onder normale marktomstandigheden worden uitgezet, zal er dientengevolge gekozen worden voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen. Bij generieke functies of een non-generieke functies die onder afwijkende marktomstandigheden worden uitgezet of waarvan de opdrachtwaarde onder de Europese aanbestedingsdrempel blijft, kan er gekozen worden voor een kortere reactietermijn.