Organisatie
Heb jij kennis en het netwerk om écht iets toe te voegen aan de transities waar de provincie Utrecht voor staat?
De provincie streeft naar een circulaire samenleving in 2050: een samenleving waarin we zuinig omgaan met onze grondstoffen. Vanuit verschillende beleidsvelden dragen wij als provincie bij aan dit doel. We passen onze manier van werken aan door nieuwe ideeën te stimuleren, gedrag te veranderen en regels aan te passen. Dat vraagt veel samenwerking met de buitenwereld en met andere afdelingen binnen de provincie organisatie.
Het team Circulaire Samenleving werkt samen met en in de Alliantie Cirkelregio Utrecht, een netwerkorganisatie van verschillende regionale partijen. Samen werkt de regio alliantie aan een circulaire transitie door onderling gecoördineerde acties uit te zetten en uit te voeren. Een van die acties is het stimuleren van circulair inkopen in de regio middels de coalitie Circulair Inkopen en het Regionaal Circulair Inkoopoverleg (RCIO).
In het RCIO wordt kennis ontwikkeld, gedeeld en toegepast op het gebied van circulaire inkoop en opdrachtgeverschap. Dat vraagt samenwerking tussen organisaties, maar ook tussen verschillende afdelingen in de driehoek opdrachtgever-inkoper-projectleider. Wij zoeken iemand die met veel energie en enthousiasme in 2025 (en mogelijk daarna) deze regionale coalitie gaat trekken.
Resultaatopdracht
Als trekker RCIO zorg je voor een heldere aanpak als het gaat om kennisontwikkeling, versneld leren van elkaars ervaringen rondom duurzaam en circulair inkopen en stem je dit af met het Utrechtse Circulaire Ambtenaren Netwerk (UCAN) binnen de Alliantie Cirkelregio Utrecht.
Het volgende resultaat wordt verwacht:
- Een plan om gezamenlijk MKI-trainingen (Milieu Kosten Indicator) te organiseren zodat we in Utrecht -op een uniforme manier- aan de slag kunnen met het incorporeren van MKI in aanbestedingen.
- Onderzoeken welke werkzaamheden en materialen de grootste impact opleveren.
- Het toewerken naar mogelijke gezamenlijke aanbestedingen in de toekomst, of uiteindelijk zelfs een gezamenlijke aanbestedingskalender.
Deze voornemens moeten we nog toetsen en geven een indicatie van de zaken waarmee jij -samen met gemeenten en waterschappen en mogelijk andere partners in de Alliantie Cirkelregio Utrecht- aan de slag gaat.
Eenmaal aan de slag zijn worden de volgende resultaten van je verwacht:
- Organiseren van overleggen en (werk)bijeenkomsten van het RCIO.
- Organiseren van trainingen op de Milieu Kosten Indicator (MKI).
- Het zorgdragen/faciliteren van kennisdeling over inkoop en opdrachtgeverschap in de brede zin en in relatie tot circulariteit.
- Het faciliteren van gezamenlijke aanbestedingen tussen gemeenten, waterschappen en/of provincie.
- Het opzetten en bijhouden van een regionaal “lessons learned” betreffende circulair aanbesteden.
- Het leggen en onderhouden van externe contacten in relatie tot circulaire inkoop en opdrachtgeverschap, daar waar relevant ook in landelijke inkoopnetwerken.
- Onderhouden van contacten met team Circulaire Samenleving en afdeling Inkoop (kwartiermaker MVOI) bij de provincie Utrecht. Daarnaast wordt in 2025 ook een kwartiermaker circulair opdrachtgeverschap aangesteld bij de provincie waarmee je op onderdelen samenwerkt.
De tussenresultaten worden maandelijks met je geëvalueerd.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als transitiemanager;
3. Aantoonbare werkervaring met inkoopprocessen en regelgeving. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
4. Aantoonbare werkervaring met veranderprocessen. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
5. Aantoonbare werkervaring met circulariteit. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
6. Aantoonbare werkervaring met het werken met de R-ladder en het uitvragen op MKI. Benoem dit duidelijk in het CV;
7. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als transitiemanager (25 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de circulaire opgave. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (25 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvragen op MKI (25 punten);
11. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in triple helix samenwerkingsverbanden. Benoem dit duidelijk in het CV (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Politiek bestuurlijk sensitief en adviesvaardig;
- Netwerkvaardig en proactief;
- Je bent enthousiast en gedreven, nieuwsgierig en leergierig;
- Je bent omgevingsbewust en werkt verbindend;
- Je bent georganiseerd en in staat om zelf tot voorstellen te komen;
- Je kunt met tegengestelde belangen omgaan;
- Je hebt een goed gevoel voor humor en relativeringsvermogen;
- Affiniteit met circulariteit.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van maandag 12 mei 2025. De definitieve datum volgt op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 1 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 1-5: Er zijn geen vragen gesteld.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 6 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
