Constructeur
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
 
Aanvraagnummer
20514
Duur
6 maanden
Opties verlenging
Nee
Uren per week
16 tot 24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 april 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
20 maart 2025
Eindtijd
13:00 uur

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit 21 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan. Hoewel de invoeringsdatum pas 2024 is, zijn we al volop bezig met de voorbereidingen en werken we waar mogelijk in de geest van de Omgevingswet.

Opdracht
Als constructeur beoordeel je voor de gemeente bouwplannen op constructieve aspecten, ben jij in je vakgebied dé specialist en fungeer je als vraagbaak voor je collega’s, geef je voorlichting, verstrek je informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden. 

  • vertaal je constateringen en aandachtspunten naar heldere en begrijpelijke opmerkingen voor onze opdrachtgevers, communiceer je duidelijk, helder en vooral juridisch over de constructieve veiligheid van bouwvlakken en bestaande bouwwerken met de ontwerpend constructeur, architect, aanvrager en vergunninghouders;
  • treed je op als contactpersoon voor de gemeente;
  • ben jij in je vakgebied dé specialist en fungeer je als vraagbaak voor je collega’s;
  • geef je voorlichting, verstrek je informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde.
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als constructeur binnen een gemeente;
6. Beschikbaar per uiterlijk 24 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week;

Gunningscriteria (weging)
7. Een afgeronde opleiding / cursus HTI staal en beton (20 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als constructeur binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het programma Powerbrowser (25 punten);
10. Een maximum uurtarief van €95,-  exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werk verkeer en Fee Flextender (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties:

  • Klantgerichtheid; 
  • Creativiteit;
  • Samenwerken / integraal werken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
  • Initiatief/proactief.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie CV’s 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) vijf kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de 5 geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 12 eventueel 13. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 14 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer  035-7510777.

Vraag: Is deze vacature geschikt voor een ZZP-er?
Antwoord: Ja.

Vraag: Is het mogelijk om volledig hybride te werken bij deze opdracht?
Antwoord: Ja.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 17 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.