Financieel adviseur Bedrijfsvoering
Gemeente Rhenen
 
Aanvraagnummer
20297
Duur
6 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
32 - 36 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Einde inschrijfdatum
28 februari 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.

De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!

Opdracht
De gemeente Rhenen zoekt een zelfstandige Financieel Adviseur bedrijfsvoering voor een tijdelijke opdracht. In deze rol draag je bij aan het financieel gezond houden van de organisatie en adviseer je over complexe financiële vraagstukken binnen het domein bedrijfsvoering. Je werkt zelfstandig en op projectbasis aan uiteenlopende financiële onderwerpen.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Adviseren over en bewaken van het financieel beleid binnen het domein bedrijfsvoering.
  • Ondersteunen van en een bijdrage leveren aan de planning- en control cyclus, Zorgen voor een correcte financiële administratie conform de BBV-richtlijnen.
  • Sparren met vaste collega’s, management en bestuur over financiële vraagstukken.
  • Proactief volgen van financiële ontwikkelingen en signaleren van kansen voor de gemeente Rhenen.
  • De doorrekening, analyse en bestuurlijke rapportage met betrekking tot de Algemene Uitkering Gemeentefonds
  • Het berekenen en analyseren van de gemeentelijke financiële kengetallen

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met BBV, financiele administratie en algemene uitkering gemeentefonds;
4. Uurtarief maximaal € 102,50 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor in financiele richting (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen het domein bedrijfsvoering van een gemeente (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente (40 punten);
8. Uiterlijk per 10 maart 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Stressbestendig
  • Creatief
  •  Innovatief
  • Zelfverzekerd
  • Durft knopen door te hakken
  • Analytisch vermogen
  • Het vermogen om complexe informatie en data te begrijpen en te interpreteren;
  • Problemen systematisch kunnen benaderen, patronen herkennen en logische conclusies trekken;

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag is een vaste werkdag op kantoor. De overige dagen zijn in overleg,  – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja 50/50

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 3 maart 2025, tussen 14:30 en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
  • Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken).
  • Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 25 februari 2025, 09:00 uur De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update vragen:
Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kan je reageren.