Senior Sociotherapeut
Gemeente Krimpen aan den IJssel
 
Aanvraagnummer
19755
Duur
6 maanden
Opties verlenging
3 maal 6 maand(en)
Uren per week
36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 februari 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
23 January 2025
Eindtijd
15:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin een Sociotherapeut een belangrijke rol speelt.

Opdracht
De sociotherapeut is verantwoordelijk voor het op methodische wijze creëren van een therapeutisch woon- en leefklimaat voor bewoners met complexe hulpvragen. Je werkt samen met het team om de sociale, psychische en fysieke gezondheid van bewoners te bevorderen en te ondersteunen in hun herstel- en integratieproces. Je stelt op maat gemaakte ondersteuningsplannen op en coördineert de benodigde hulpverlening, met als doel het welzijn, de persoonlijke en sociale ontwikkeling van bewoners te verbeteren en zo de zelfredzaamheid te kunnen vergroten. 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Coördineren van de benodigde psychosociale zorg voor bewoners met complexe hulpvragen en het begeleiden van passende hulpverlening.
  • Het begeleiden van een maandelijkse casuïstiek bespreking.
  • Fungeren als eerste aanspreekpunt voor het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en het Krimpen Sociaal Team (KST), en zorgen voor de juiste doorverwijzingen naar relevante hulpverlenende instanties.
  • Gezondheidszorg en zorgcoördinatie: In kaart brengen van de hulpvragen en (zorg)behoeften van bewoners, zorgdragen voor doorverwijzingen naar zorgprofessionals, en bewoners ondersteunen bij het verkrijgen van medische zorg en/of hulpverlening.
  • Signaleren van vroegtijdige hulpvragen, problemen en mogelijke overlast, en hierover adviseren binnen het team om preventief op te treden.
  • Actief deelnemen aan de intakeprocedure van nieuwe bewoners door het ondersteunen van het eerste gesprek en het verstrekken van informatie over de opvang en het ondersteuningsplan.
  • Opstellen van ondersteuningsplannen en hierbij de bijbehorende acties op uitzetten.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als sociotherapeut en/of persoonlijk begeleider;
3. Beschikbaar om in de avonden én in de weekenden te werken;
4. Beschikbaar per 1 februari 2025, voor 36 uur per week gedurende gehele opdracht;
5. Aantoonbaar in het bezit van een BHV-diploma.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van maatschappelijke zorg op hbo bachelor niveau (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als sociotherapeut, psychosociaal begeleider of casusregisseur binnen de (vluchtelingen)opvang en/of GGZ (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van bewoners op  cultureel- en traumasensitief vlak. (30 punten);
9. Een maximum uurtarief van € 72,50,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (15 punten);
10. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Sensitief;
  • Nieuwsgierig;
  • Open;
  • Opmerkzaam;
  • Assertief;
  • Proactief;
  • Zelfstandig en een teamplayer;
  • Planmatig;
  • Flexibel;
  • Creatief;
  • Praktisch.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaat en gebeurt via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 januari 2025, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 17 januari 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 20 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 23 januari 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.