Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
Jurist privaatrecht
Nieuwegein
 
Aanvraagnummer
10547
Duur
t/m 31 december 2023
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
9 januari 2023
Opleidingsniveau
WO
Regio
Utrecht
Einde inschrijfdatum
donderdag 15 december 2022
Eindtijd
09:00 uur

Opdracht
Binnen het Ruimtelijk Domein van de gemeente Nieuwegein wordt er gewerkt aan tal van projecten in de ontwikkeling of herontwikkeling van onze stad. Vind jij het een uitdaging om de gemeente en haar projectleiders zo gunstig mogelijk te adviseren bij het afsluiten van diverse overeenkomsten?

Wat ga je doen?
Deze vacature bestaat uit het adviseren van onze afdeling Ruimtelijk Domein bij tal van projecten in de ontwikkeling of herontwikkeling van onze stad. Je gaat de gemeente adviseren bij vraagstukken op, met name, het privaatrechtelijk vlak. Je stelt diverse overeenkomsten op, zoals intentie-, samenwerkings-, koop-realisatie-, en anterieure overeenkomsten. Namens de gemeente ondersteun je de projectleiders over deze overeenkomsten om zodoende een juridisch robuuste en (bestuurlijk) gunstige overeenkomst te sluiten. Ook draag je zorg voor het opstellen en afsluiten van vastgoed gerelateerde overeenkomsten, zoals huurovereenkomsten. Je beoordeelt en corrigeert notariële akten (verkoop grond, opstalrechten, erfdienstbaarheden en kettingbedingen) en treedt juridisch op bij illegaal in gebruik genomen gemeentegrond.

Dit doe je samen met twee collega-juristen privaatrechten. Ook werk je nauw samen met de collega’s van het Ruimtelijk Domein en de planeconomen van de afdeling Financiën.

Jouw thuisbasis is de afdeling Communicatie, Juridische Zaken en Onderzoek. De afdeling maakt onderdeel uit van het domein bedrijfsvoering waar de staffuncties zijn ondergebracht. De afdeling is verantwoordelijk voor de advisering aan de organisatie op de genoemde werkvelden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding Nederlands Recht op minimaal wo niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als Jurist Privaatrecht.

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Jurist Privaatrecht bij een gemeente (30 punten);
4. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Gebiedsontwikkeling (20 punten);
5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met fiscaal recht; omzetbelasting én overdrachtsbelasting (benoem dit duidelijk in het cv.) (5 punten);
6. Aantoonbare kennis van en werkervaring met (Europees)aanbestedingsrecht (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
7. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Kostenverhaal én grondexploitaties (benoem dit duidelijk in het cv. (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Publiek-private samenwerkingen en Ruimtelijke Ordeningsrecht (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Proactief;
  • Flexibiliteit;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Samenwerken;
  • Creativiteit;
  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 51 (20 december 2022 t/m 23 december 2022). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 december 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
    • Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.
    • Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 december 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 december 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 13-12: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend. 

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 15 december 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.