Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
Financieel Ondersteuner Sociaal Domein
Zwartewaterland
 
Aanvraagnummer
10529
Duur
6 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
vrijdag 16 december 2022
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
De insteek is om in eerste aanleg vooral de kwaliteit van financiële processen binnen het Sociaal Domein te optimaliseren.
Na afronding van deze projectmatige proces- en kwaliteitsverbeteringen is structurele ondersteuning van de control adviseur Sociaal Domein en nieuwe beleidsmedewerkers (tevens deelbudgethouders) zeer wenselijk.
Dit richt zich met name op periodieke aansluitwerkzaamheden en de ondersteuning bij P&C werkzaamheden.

Financieel ondersteuner Sociaal Domein
Als financieel ondersteuner ben je primair ondersteunend aan de eenheidsmanager Sociaal Domein en de financieel controller Sociaal Domein. Secundair voor de beleidsmedewerkers (deelbudgethouders) van het Sociaal Domein.  
Deze functie is gepositioneerd binnen de eenheid Interne Dienstverlening, team financieel advies.   

Je houdt je onder andere bezig met:
Projectmatige werkzaamheden:

  • het verbeteren, opzetten en inrichten van de financiële processen (o.a. journalisering) vanuit het Sociaal Domein.
  • Het toepassen van verbeteringen in het proces ‘verschilverklaringen’ om rechtmatigheid van uitgaven te onderbouwen en daarmee te borgen.
  • het melden van afwijkingen in de financiële processen Sociaal Domein als het gaat om juistheid, volledigheid, effectiviteit en tijdigheid en het doen van verbetervoorstellen.
  • Het vastleggen van processen / proceswijzigingen en bijbehorende werkinstructies.

Reguliere werkzaamheden:

  • ondersteuning van de financieel controller Sociaal Domein in haar taken (o.a. financiële rapportages en periodieke aansluitwerkzaamheden tussen de administratie van het Sociaal Domein en de financiële administratie).
  • ondersteuning van de beleidsmedewerkers inzake de uitputting van de beschikbaar gestelde budgetten.
  • Uitvoering van werkzaamheden conform jaarplanning Planning & Control producten ter ondersteuning van de controller en eenheidsmanager Sociaal Domein.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met financiële processen binnen het Sociaal Domein bij een gemeente;

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van het proces ‘verschilverklaringen’ (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties:
- Behulpzaam;
- Resultaatgericht;
- Zelfstandig maar kan ook in teamverband werken;
- Plannen en organiseren;
- Communicatief;
- Betrokken;
- Doorpakker.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo en do
Is hybride werken mogelijk? Ja, minimaal 1 dag per week op locatie

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 21 december 2022 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 december 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 14 december 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 15 december 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 15-12: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend. 

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 16 december 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.