Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
Beleidsmedewerker riolering en waterhuishouding
Pijnacker-Nootdorp
 
Aanvraagnummer
11191
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
maandag 6 februari 2023
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Over ons team
De afdeling Wijkzaken bestaat uit vier teams waar het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) onderdeel van is. Het team is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte in de breedste zin van het woord. Het werk wordt integraal uitgevoerd, waarbij alle aspecten van de openbare ruimte worden meegenomen zoals riolering, wegen, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen. Leren en ontwikkelen staat binnen deze afdeling voorop er is dan ook veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker. Het team bestaat uit 20 medewerkers (beheerders en projectleiders).

Opdracht

  • Je bent opdrachtgever om het vastgesteld beleidsplan riolering en waterhuishouding projectmatig te laten uitvoeren en hierover te rapporteren aan het bestuur.
  • Je geeft adviezen op het gebied van grond- en oppervlaktewater en riolering.
  • Je adviseert bij het opstellen van waterparagrafen bij ruimtelijke procedures en je toetst ruimtelijke plannen op aspecten van riolering en water.
  • Je draagt bij aan innovaties in de gemeentelijke watertaken voor afvalwater, hemelwater en grondwaterpeil.
  • Je bent de overlegpartner voor externe partijen zoals het Hoogheemraadschap en de Provincie en vervult een trekkende rol in de regionale samenwerking.
  • Je werkt nauw samen met projectmanagers, projectleiders en zoekt de samenwerking op met de assetbeheerders.
  • In de rol van adviseur ben jij verantwoordelijk voor de vernieuwingen binnen nieuwbouw- en renovatieprojecten.
  • Niet alleen deze projecten hebben jouw aandacht. Voor het onderhoud en beheer van de huidige rioolgemalen, telemetriesystemen en civiele kunstwerken treed jij op als opdrachtgever.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Kandidaat is uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2023;
2. Aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker riolering en waterhuishouding;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
5. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

Gunningscriteria (weging)
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting Civiele Techniek of Watermanagement; (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker riolering en waterhuishouding; (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in het formuleren van opdrachten betreffende reconstructieprojecten en nieuwbouw op het gebied van riolering en waterhuishouding; (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring bij het opstellen van waterparagrafen bij ruimtelijke procedures en het  kunnen toetsen van ruimtelijke plannen op aspecten van riolering en water. (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijk adviseren op het gebied van grond- en oppervlaktewater en riolering. (15 punten);
11. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

Competenties:

  • Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
  • Vasthoudend om voortgang te kunnen realiseren;
  • Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
  • (Riolerings)problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 10 februari 2023 tussen 10.00 en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 8 februari 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 1 februari 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 2 februari 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Flextender is bereikbaar op telefoonnummer  035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 6 februari 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.