Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
ICT Inkoop adviseur BVO Rijn en Braassem
Alphen aan den Rijn
 
Aanvraagnummer
11181
Duur
6 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
16 tot 24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 maart 2023
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
dinsdag 31 januari 2023
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De gemeenten Alphen aan den Rijn en Kaag en Braassem hebben hun krachten op het gebied van Informatisering en Automatisering (I&A) gebundeld in de Bedrijfsvoering organisatie Rijn en Braassem (BVO). Uitgangspunt voor deze samenwerking is standaardisatie van de I&A dienstverlening, inclusief de bijbehorende standaardinrichting van de gemeentelijke werkprocessen en het daarbij passende applicatielandschap.

Namens de Gemeente Alphen aan den Rijn word je gedetacheerd aan de BVO Rijn en Braassem.

Opdracht
De ICT-inkoop adviseur is verantwoordelijk voor het adviseren over en het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten zelfstandig en/of in projecten conform wet- en regelgeving op het gebied van Leveringen en Diensten met name gericht op ICT en informatievoorziening. Hierin is de inkoop adviseur betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject. Je gebruikt jouw expertise en steek je handen uit de mouwen bij meervoudig onderhandse aanbestedingen en enkelvoudige inkopen.

Bij je advisering vertaal je het beleid naar de dagelijkse inkooppraktijk. Je werkt nauw samen met de contractmanager van de BVO en zoekt aansluiting bij en acteert zoveel mogelijk in lijn met de richtlijnen zoals deze door de BVO en de inkoop discipline van de gemeente Alphen aan den Rijn worden gehanteerd.

Tot jouw werkzaamheden behoren o.a.:

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren in het project vanuit de inkoopexpertise;
  • Het opstellen van de offerte uitvraag inclusief de Wensen en Eisen, Demo, Beoordelingssystematiek etc.
  • Het adviseren over de te volgen inkoopstrategie
  • Het signaleren van Risico’s
  • Reviewen van het programma van eisen en wensen
  • Communicatie richting software reseller
  • Beantwoorden van de nota van inlichtingen
  • Het proces van beoordeling begeleiden
  • Vervaardigen van Gunning- en afwijzingsbrieven
  • Het voeren van afwijzingsgesprekken
  • Gesprekken met vermeende leverancier
  • Evalueren van het inkoopproces
  • Dossiervorming

Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de BVO en die van onze klanten de gemeenten Alphen aan den Rijn en Kaag en Braassem. Integer handelen is voor jou vanzelfsprekend en bent vooral ook een doener!

Je hebt een relevante HBO/ WO opleiding of acteert al jaren op dit niveau en hebt gerichte opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden met succesvol resultaat afgerond (NEVI-1 en NEVI-2). Je hebt aantoonbare ervaring met ICT aanbestedingen/ inkoop bij de overheid (ten minste 5 jaar) als zelfstandig inkoper. Een pré is ervaring met inkopen via een software reseller.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden;
2. Aantoonbare werkervaring als ICT-inkoop adviseur bij een gemeente;
3. Maximaal uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
5. Afgeronde opleiding Nevi-1 (10 punten);
6. Afgeronde opleiding Nevi-2 (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoop adviseur op het gebied van ICT en informatievoorziening (10 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie als inkoopadviseur (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het inkopen via een software reseller (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
  • Flexibel;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;
  • Besluitvaardig;
  • Goed prioriteiten kunnen stellen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op doordeweekse werkdagen. 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op woensdag 8 februari 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 februari 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 januari 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 30 januari 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

V: Wat is de verhouding qua hybride werken?
A: Thuis als het kan, op kantoor als het moet. Vertaald naar % stel maar 50-50

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 31 januari 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.