Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
Adviseur Inkoop
Krimpen aan den IJssel
 
Aanvraagnummer
11174
Duur
3 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
24 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
dinsdag 31 januari 2023
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. 

Opdracht
De gemeente Krimpen aan den IJssel zoekt voor een overbruggingsperiode van minimaal 3 maanden een ervaren adviseur inkoop. De opdracht bevat tijdens deze periode minimaal het:

- Opstellen van een spendanalyse en bijbehorend overleg met de accountant.
- Je bent in deze periode de vraagbaak voor de organisatie omtrent de aanbestedingsregels.  
- Je adviseert bij de opstart van mogelijke aanbestedingen in deze periode.

 

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper/inkoop adviseur;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van Spendanalyses;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper/inkoop adviseur in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen of voor een gemeente (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het werken binnen een zelf sturend team (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en opstellen van aanbestedingen (10 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 6 februari 2023 voor minimaal 24 uur per week (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je houdt goed het overzicht, bent communicatief vaardig, analytisch ingesteld en gaat accuraat te werk;
  • Je bent zelfstandig en kunt goed werken in een zelforganiserende organisatie
  • Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke en organisatorische belangen en je denkt mee in oplossingen;

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 2 februari 2023 tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 februari 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 26 januari 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 27 januari 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

V: In hoeverre kan er op afstand worden gewerkt?     
A: Dat kan, de organisatie is bekend met flexibel en hybride werken. Onze voorkeur is wel dat minimaal 2 werkdagen op het Raadhuis zijn. Met uitzondering van de vrijdag.

V: U geeft aan dat er een spendanalyse opgesteld dient te worden en dat er bijbehorend overleg dient te zijn met de accountant. Voor het maken van een spendanalyse zijn andere kwalificaties nodig dan voor het interpreteren van de uitkomsten en overleg hiervan met de accountant. Staat u het toe dat verschillende medewerkers deze activiteiten uitvoeren om zo een beter resultaat te geven?
A: We zoeken in deze opdracht 1 inkoper.

V: Kunt u ook aangeven in hoeverre de aangeboden uurprijs meeweegt in de beoordeling en wat het percentage van de weging hiervan is?
A: Uurprijs is geen gunningscriteria. We gaan uit van opdrachtverlening binnen de geboden kaders.

V: Hoe groot is de kans dat de opdracht ook verlengd wordt na drie maanden? En is dit voor hetzelfde aantal uren of voor minder uren?
A: Daar kunnen we op dit moment geen concreet antwoord opgeven. Voor de beeldvorming. De organisatie heeft op dit moment geen inkoopadviseur. De directie buigt zich over de invulling op termijn.

V: We gaan ervan uit dat uw uitvraag vooral betrekking heeft op het oplossen van een capaciteitsprobleem waarbij flexibiliteit wordt gevraagd van aanbieder om hieraan te voldoen. Klopt deze aanname of heeft u een andere visie hierop?
A: Dit klopt.

V: Graag verneem ik om wat voor soort aanbestedingstrajecten het gaat?
A: Hier hebben we onvoldoende zicht op over de breedte van de organisatie.

V: Hoeveel mensen werken er op de afdeling inkoop? Omdat er staat je adviseert bij de opstart van aanbestedingen. Dit impliceert dat een ander ze begeleidt. Ben je dan vraagbaak voor een andere collega?
A: Binnen de gemeente hebben we geen afdeling inkoop. Deze inhuuropdracht betreft tijdelijke invulling van de enige inkoopadviseur in de organisatie. De verantwoordelijkheid voor inkopen ligt primair bij de zelforganiserende teams.

V: Is hybride werken mogelijk? Zo ja op welke dagen is aanwezigheid vereist?
A: Dat kan, de organisatie is bekend met flexibel en hybride werken. Onze voorkeur is wel dat minimaal 2 werkdagen op het Raadhuis zijn. Met uitzondering van de vrijdag.

V: Is de spendanalyse voor de accountant het grootste deel van de opdracht? Voor de VBIC neem ik aan? Hoeveel uur in de week betreft dit? En houdt het ook in dat de opdracht stopt als de accountantscontrole klaar is?
A: De spendanalyse is in ieder geval waar onze prioriteit ligt in deze opdracht. Door het gebrek aan inkoop binnen de organisatie is het voor ons niet mogelijk om goed in te schatten hoeveel uur dit betreft. Dit houdt niet per definitie in dat de opdracht na de accountantscontrole klaar is. Voor de beeldvorming. De organisatie heeft op dit moment geen inkoopadviseur. De directie buigt zich over de invulling op termijn.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 31 januari 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.