Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
Secretaris Omgevingsteam
Hilversum
 
Aanvraagnummer
10546
Duur
4
Opties verlenging
2 maal 9 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
woensdag 14 december 2022
Eindtijd
09:00 uur

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners.
We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving
verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving. Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Ben jij onze tijdelijke secretaris van het Omgevingsteam? Ben jij een kei in plannen en organiseren? Wil jij verder groeien in je vakkennis ten aanzien van het omgevingsrecht en deze inzetten als onderdeel van onze integrale advisering? En wil jij bijdragen aan de uitdagende ambities op het gebied van de fysieke leefomgeving voor de Gemeente Hilversum? En wil je de toekomstige college voorbereiden op deze uitdaging?

Wat is het Omgevingsteam?
Het Omgevingsteam adviseert op alle verzoeken om van een bestemmingsplan af te wijken. De vraagstukken zijn zeer divers. Van het plaatsen van dakopbouwen tot het realiseren van nieuwe woningen of het wijzigen van het gebruik van bestaande gebouwen.
We maken hierbij onderscheid in verschillende processen:

  • Legalisatieonderzoeken;
  • Vooronderzoek/Principe-aanvraag;
  • Vergunningaanvragen;
  • In bezwaar-/beroepsprocedures;
  • Omgevingsoverleg/Verkenningstafel/Omgevingstafel.

Het Omgevingsteam is een multidisciplinair team. Het bestaat uit een voorzitter, een secretaris en adviseurs met verschillende expertises. Bijvoorbeeld adviseurs op het gebied van planologie, stedenbouw, parkeren, cultuurhistorie en landschap.

 Wat ga je doen?
Je hebt een belangrijke rol binnen de huidige werkwijze en ook bij de doorontwikkeling van het Hilversumse omgevingsoverleg. Van de secretaris van het Omgevingsteam wordt gevraagd om van de overleggen, waarin het Omgevingsteam deelneemt,  juridisch houdbare verslagen te maken. Daarnaast heb je de eindredactie op de integrale adviezen. Het plan is om de advisering steeds meer ‘live’ tijdens overleggen te notuleren. De eindverantwoordelijkheid van de adviezen ligt bij de voorzitter. Hier werk je nauw mee samen.

Verder draagt de secretaris er zorg voor dat de wekelijkse verslagen van het Omgevingsteam op tijd worden verstuurd. Bij conceptverslagen (die wekelijks in het Omgevingsteam worden besproken) zorg je ervoor dat alle gegeven adviezen hier op juiste wijze in staan. Je beoordeelt welke adviezen compleet zijn en neemt deze op in het conceptverslag. Hierbij draag jij ook zorg voor de layout van de adviezen en doe je een eerste check op inhoud. Verder hou je wekelijks de actielijst bij zodat iedereen het overzicht houdt. Het Omgevingsteam produceert wel zo’n 450 adviezen per jaar! Voorts beheer je de digitale omgeving van het Omgevingsteam en zorg je dat de adviezen in de applicatie voor vergunningverlening, toezicht en handhaving worden verwerkt (Centric Leefomgeving).  Het bijhouden van dashboards en het maken van beleidsmatige analyses van ontwikkelingen binnen de advisering van initiatieven behoort ook tot jouw taken. Je stelt samen met de voorzitter van het Omgevingsteam rapportages en jaarverslagen op.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding Planologie en/of Rechten op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Aantoonbare kennis van en werkervaring met bestuurlijke processen (benoem dit duidelijk in het cv.) (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het voeren van oplossingsgericht overleg met burgers én ondernemers binnen gemeentelijke organisaties (30 punten);
5. Aantoonbare kennis op het gebied van Omgevingsrecht (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Coördineren van de processen binnen en voorafgaand aan overleggen;
  • Proactief handelen;
  • Redactionele en communicatieve vaardigheden. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift vlekkeloos;
  • Administratieve vaardigheden inclusief registreren;
  • Achtergronden van de initiatieven kennen op hoofdlijnen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval op dinsdag, overige dagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 51 (19 december t/m 22 december 2022). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 december 2022 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 december 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 december 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 13-12: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend. 

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 14 december 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt reageren.