Hartelijk dank voor de interesse. De reactietermijn is helaas verlopen en u kunt niet meer reageren op deze inhuuropdracht.
Senior Financiële Administratie
Leidschendam-Voorburg
 
Aanvraagnummer
10523
Duur
3 maanden
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week
18 tot 24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
woensdag 14 december 2022
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling Bedrijfsvoering
De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 100 medewerkers.

De opdracht bij Team Financiële Administratie
Je bent tijdelijk inhoudelijk eindverantwoordelijk voor de financiële administratie, de functionele aansturing van jouw collega’s en het coördineren van de werkzaamheden binnen de financiële administratie. Hierin werk je nauw samen met twee collega’s die dezelfde rol hebben. Je bent mede verantwoordelijk voor treasury, de gemeentebrede coördinatie van ondersteuning op de technische kant van de P&C producten en je fungeert als verbinder in de financiële keten tussen de administratie en de financieel adviseurs. Tevens fungeer je als aanspreekpunt voor het team Financieel Advies en draag je zorg voor de financiële onderbouwing van hun advies.

  • Je werkzaamheden zijn verder als volgt:
  • Volgen van de actuele fiscale wet- en regelgeving en zorgdragen voor informatievoorziening aan jouw collega’s van de financiële administratie; Inrichten van de financiële administratie en zorgdragen voor de inbedding én continuering van werkprocessen;
  • Beheren van gemeentebrede geldstromen(treasury) en het adviseren van het management hierover;
  • Fungeren als eigenaar voor het grootboek;
  • Beheren van de Activa;
  • Uitbrengen van advies bij de financiering van grote projecten;
  • Fungeren als key user voor Lias/Cognos/Decade;
  • Deelnemen aan organisatiebrede projecten en wijzigingen vertalen naar de financiële administratie;
  • Coördineren van periodieke maand afsluitingen.

Deelnemen aan het platform Financieel-advies.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten.     Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 
2. Uiterlijk per 1 jan 2023 beschikbaar voor 18-24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht incl. mogelijke verlengingsoptie(s).

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als senior administratief medewerker bij een gemeente op de (centrale) financiële afdeling (30 punten)
4. Aantoonbare kennis van financiële- en softwarepakketten binnen de decentrale overheid opgedaan d.m.v. werkervaring of een afgeronde opleiding/cursus in de afgelopen 3 jaar (25 punten).
5. Aantoonbare kennis van inkoop- en financiële processen binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan d.m.v. werkervaring of een afgeronde opleiding/cursus in de afgelopen 3 jaar (25 punten)
6. Aantoonbare kennis van het BBV binnen de gemeente opgedaan in de afgelopen 5 jaar door middel van relevante werkervaring en/of een afgeronde opleiding/cursus (20 punten)

Competenties
- Georganiseerd en secuur kunnen werken;
- Kwaliteitsgericht;
- Plannen en organiseren;
- Zelfstandigheid;
- Initiatief;
- Samenwerkend;
- Gevoel met cijfers en gemeentelijke administraties.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de inhuursjabloon worden omgeschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie CV’s 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de inhuursjabloon in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de inhuursjabloon. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de v. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de v. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:  in overleg  

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 16 december a.s. tussen 11:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 december 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 december 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 december 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 13-12: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend. 

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 14 december 2022: 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.